Október 15-ével beindult a Pályakövetési Rendszer tesztelése!

Életpálya eseményeket és nem az egyéni mozgásokat regisztrálunk. A rendszert többféle, kívülről származó, más, állami adatbázis rendszerekben már meglévő adatok befogadására készítettük fel, így az egyének képzettségére, munkáltatására, ill. munka nélküli helyzetére vonatkozóan is. A rendszerben erős hangsúly van az adott szakképzések egyéni és társadalmi hasznosulásán: milyen foglalkozásban, munkakörben dolgoznak a szakképesítést szerzett egyének.


A PÁLYAKÖVETÉSI RENDSZER JELENLEG SZIMULÁLT, TESZT ADATOKKAL VAN FELTÖLTVE.
A TESZT IDŐSZAK ZÁRÁSÁT NOVEMBER 15-ÉRE TERVEZZÜK.


A rendszer elérhető az alábbi linken: https://palyakovetes.nive.hu/pkr


Tesztelői véleményekből...

2010.október 26-án kb. 11 órától 11.30 óráig az osztályunkból néhányan teszteltük a Pályakövetési Rendszer munkavállalói rendszerét. Sajnos belépés után csak hibaüzeneteket írt ki a rendszer. (pl.: betűtipus, színek). Tájékoztatjuk Önöket, hogy a rendszert a továbbiakban is teszteltni kívánjuk. Egyébként mint végzős (14.évfolyamos) tanulók jónak tartjuk az elindítását, úgy gondoljuk, hogy a pályánk elindulásához több információhoz lehet ezen keresztül eljutni.

Üdvözlettel:
Csibi András 14.évfolyamos
(közgazdasági és áruforgalmazó technikus) hallgató(DE Balásházy János Szakközépiskola)


Válasz:
Kedves Csibi András!

Köszönjük az észrevételüket a Pályakövetési Rendszerrel kapcsolatban!

A hibaüzeneteket a rendszer valószínűleg az október 26-án délelőtt tartott terhelési teszt és az azt követően végzett javítások következtében írta ki.

Arra kérjük Önöket, továbbra is bátran teszteljenek, és várjuk ötleteiket, javaslataikat, kérdéseiket!

-----

A pályakövető rendszer értelmezése az én szemszögemből (egy vidéki városban élő anya vagyok, a helyi gimnázium titkárságán dolgozom 20 éve.)
Nagyon jónak tartom a rendszer felépítését. Több ponton érzem fontosnak, de lehet, hogy egy kicsit másként.
Kik kereshetik, kinek nyújthat segítséget a rendszer -látásmódom szerint? Több alapra építeném fel a rendszert.
Segítségül hívnám a rendszert a továbbtanulásban; megnézném, gyermekem adottságaival hová érdemes menni középiskolába. Fontos lenne keresni tudni erősségek, gyengeségek alapján az iskolák között.
Erősségek pl.: a középiskola milyen szakképzést ad, érettségire épülő képzés folyik-e a középiskolában, van-e tehetséggondozás, tanulást segítő programok, tanulási módszertanok, stb.
Gyengeségek (az iskola ilyen jellemzőkkel bíró fiatalokat fogad): sajátos nevelésű (diszlexia, tanulási, beilleszkedési zavarok), testi fogyatékosság (tolókocsi stb.), tanulási nehézségek, szakma tanulása az általános iskola után, stb. Ezeket a rendszer felkínálja, és a megadott válaszok alapján választ a középiskolák között. Ha a fiatal még bizonytalan, de vannak erősségei, akkor könnyebben eligazodhatna a vonzáskörzetében lévő iskolák között. Az iskolának érdeke, hogy felkerüljön a rendszerbe, hiszen a megadott módszer szerint könnyen kiválasztásra kerülhet. A középiskolának másik nagyon fontos érdeke is lehet: a kimenet. Erre is nagyon kíváncsi lehet a szülő, hiszen fontos a továbbtanulási irány kiválasztásában.
A középiskola meghatározza az erősségeit a bemenethez és kimenethez.
Az egyetem, valamint a szakképző iskolák kiválasztásánál hasonlóan segíthetne a pályakövető rendszer. Nagyon fontos az elhelyezkedési és kereseti ehetőségek. megismerése. A szakképző iskolák több esetben munkahelyeket is biztosítanak a kapcsolataik révén a kiemelkedően teljesítő diákok számára. Milyen juttatások, ösztöndíjak vannak?
A középiskola után a diákok továbbkövetése (a pályaválasztásnál segítene) az egyetemtől a munkába állásig.
Elgondolásom szerint a pályakövető rendszert figyelemmel kíséri: szülő, középiskola, egyetem, város, diák, munkahelyek.
Kinek fontos feltölteni az adatait, és minél jobb színben feltüntetni saját magát: középiskola, egyetem, város, cégek.
Tóth Barnáné


Válasz:
Köszönjük értékes gondolatait! A rövidesen megjelenő Minőségbiztosítási rendszer (MBR) eredményei között jelenik meg a levelében felvetett igény. A munkáltatók a pályakövetési rendszer (PKR) továbbfejlesztési szakaszában adhatnak meg részletesebb jellemzőket magukról.