Eredmények
Módszertani Kézikönyv
2010. december 20. hétfő, 14:52

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Társadalmi Megújulás Operatív Program 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” című kiemelt projekthez kapcsolódó „Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai ismereteinek fejlesztése” 6. alpropjekt fejlesztésének eredményeképpen készült el a Módszertani Kézikönyv.

Bővebben...
Pályakövetési Rendszer fejlesztésének koherenciáját biztosító munkáltatói igényfelmérés, hatásvizsgálat, illetve a mért hatások visszacsatolása a képző intézmények számára
2010. október 28. csütörtök, 14:01

A régiónkénti fókuszcsoportos beszélgetésekkel kiegészíteni kívántuk a 2009-es kérdőíves felmérésből nyert véleményeket. A munkáltatókkal és munkavállalókkal folytatott személyes beszélgetésekből nyert információkkal érdemes kiegészíteni a korábbi megállapításokat.

Bővebben...
A bemeneti kompetenciák mérési, értékelési eszközrendszerének kialakítása
2010. szeptember 14. kedd, 14:15

A képzés megkezdéséhez szükséges, a szakmai és vizsgakövetelményben meghatározott bemeneti kompetenciák felmérését szolgáló eszközök olyan feladatok, amelyek teljesítése során megítélhetővé válik, hogy egy képzésre jelentkező személy meglévő tudása és tanulási képességei révén egy adott képzést meg tud-e kezdeni és eredményesen be tud-e fejezni. A szerző szakértők általános tanulási képességeket és szakmaspecifikus tanulási képességeket felmérő egységeket készítenek. Ezek közvetlen felhasználásával vagy a képző általi adaptálásával olyan moduláris eszközcsomagok állíthatók össze, amelyek illeszkednek a személy által megcélzott szakképesítés-csoporthoz, a szakképesítés szintjéhez, a meglévő munkatapasztalathoz és a tervezett tanulási formához. A felmérésén az adott képzés elvégzésére alkalmasnak bizonyult személyek a képzést követően az előírt iskolai végzettség hiányában is szakképesítést szerezhetnek.

A fájlok státusza: munkafájl

Bővebben...
Kompetencialeírások (munkaanyagok)
2010. szeptember 13. hétfő, 12:34

A Mérés-értékelés alprojekt tartalomfejlesztési tevékenységének célja a kompetenciákat teljeskörűen lefedő mérés-értékelési eszközök, elemi gyakorló- és vizsgafeladatok készítése, melynek alapja a szakmai és vizsgakövetelményekben rögzített követelménymodulok feladat- és tulajdonságkompetenciáinak részletes szakmai leírása. Ez a közel 8 hónapos tartalomfejlesztés kiindulópontja, mely - a folyamat jellegéből adódóan - a fejlesztés befejezéséig folyamatosan finomodik, változik. A fejlesztés célindikátora 2000 darab kompetencialeírás.

A tartalomfejlesztő szakértők által készített kompetencialeírásokat folyamatosan tesszük közzé, melyek munkaanyagként is segíthetik a szakmai és vizsgakövetelmények értelmezését és a ráépülő tartalomfejlesztést.

Bővebben...
A 6. AP Pilot projektjét bemutató rövidfilmek a szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai ismereteinek fejlesztése alprojekt munkájáról
2010. szeptember 02. csütörtök, 14:18
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Társadalmi Megújulás Operatív Program 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” kiemelt projekthez kapcsolódó „Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai ismereteinek fejlesztése” alprojekt feladata a szakmai oktatók munkahelyi tapasztalatszerzési rendszerének kidolgozása. Az alprojekt fejlesztési tevékenysége során eljutott abba a szakaszba, amelyben a kidolgozott rendszerdokumentumok alapján megkezdődhettek a munkahelyi tapasztalatszerzési továbbképzések az ún. Pilot program keretében.
Bővebben...
<< Első < Előző 1 2 3 4 Következő > Utolsó >>
2. oldal / 4