Eredmények
Kompetencialeírások (munkaanyagok)
2010. szeptember 13. hétfő, 12:34

A Mérés-értékelés alprojekt tartalomfejlesztési tevékenységének célja a kompetenciákat teljeskörűen lefedő mérés-értékelési eszközök, elemi gyakorló- és vizsgafeladatok készítése, melynek alapja a szakmai és vizsgakövetelményekben rögzített követelménymodulok feladat- és tulajdonságkompetenciáinak részletes szakmai leírása. Ez a közel 8 hónapos tartalomfejlesztés kiindulópontja, mely - a folyamat jellegéből adódóan - a fejlesztés befejezéséig folyamatosan finomodik, változik. A fejlesztés célindikátora 2000 darab kompetencialeírás.

A tartalomfejlesztő szakértők által készített kompetencialeírásokat folyamatosan tesszük közzé, melyek munkaanyagként is segíthetik a szakmai és vizsgakövetelmények értelmezését és a ráépülő tartalomfejlesztést.

Bővebben...
Feladatbankok az európai szakképzési rendszerekben
2009. október 08. csütörtök, 08:34

A tanulmány célja, hogy az európai moduláris és/vagy kompetenciaelvű szakképzési rendszerekben létező feladatbankok bemutatásán keresztül lehetséges, adaptálható mintával szolgáljon a projekt keretében létrejövő Feladatbank specifikációjához. Németország, az Egyesült Királyság és Norvégia feladatbankjainak elemzése során részletezi a feladatok készítésére, tárolására, felhasználására, illetve titkos vagy mindenki által történő felhasználhatóságára vonatkozó jellemzőket.

 

Bővebben...
A kétszintű érettségi egyes tantárgyai feladatrendszerei fejlesztésének módszerei, a tapasztalatok felhasználási lehetőségei a szakképzési feladatbank fejlesztése során
2009. október 07. szerda, 08:27

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Társadalmi Megújulás Operatív Program 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” című kiemelt projekthez kapcsolódó 5. alprojekt, Mérés - értékelés keretében elkészült az alprojekt fejlesztési tevékenységét megalapozó tanulmány: „A kétszintű érettségi egyes tantárgyai feladatrendszerei fejlesztésének módszerei, a tapasztalatok felhasználási lehetőségei a szakképzési feladatbank fejlesztése során” címmel, két fő szerző szakértő együttműködésében.

 

Bővebben...